עורך דין תאונות דרכים

עורך דין תאונות דרכים

תאונות דרכים הן מכת מדינה נוראית, שגובה מדי שנה בישראל את חייהם של יותר מ-300 בני אדם. מספר הנפגעים בתאונות דרכים הוא גבוה בהרבה, ונפגעים רבים נאלצים לשנות את כל שגרת חייהם ברגע אחד. 

תאונות דרכים עלולות לגרום לנזקים גופניים ונפשיים משמעותיים, לאובדן הכנסה ולפגיעה בכושר התעסוקה.

כדי לוודא שנפגעי תאונות דרכים מקבלים את כל הזכויות והפיצויים שמגיעים להם מתוקף התקנות והחוקים השונים, מומלץ לפנות לעורך דין תאונות דרכים שמכיר היטב את התחום ומסייע לנפגעים בכל ההליכים הבירוקרטיים והמשפטיים. 

מהי תאונת דרכים?

על פי ההגדרה, תאונת דרכים היא "מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה".

למעשה, תאונת דרכים יכולה להוות התנגשות של רכב בעמוד, תאונת שרשרת של רכבים, פגיעת רכב בהולך רגל או ברוכב אופניים, נפילה ברכבת או באוטובוס ועוד.

חשוב לדעת, שבתביעת נזקי גוף בגין תאונת דרכים, אין רלוונטיות למי אשם בתאונה, וכל אדם אשר נגרם לו נזק גופני ונפשי כתוצאה מתאונת דרכים זכאי לקבלת פיצוי בשל כך מחברת הביטוח שביטחה את הרכב בפוליסת ביטוח חובה.

בנוסף, כדאי לדעת, שתביעות בגין תאונות דרכים מכוח פוליסת ביטוח חובה מתיישנות כעבור 7 שנים ממועד התאונה.

לכן, בכל מקרה של פגיעה בעקבות תאונת דרכים, מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים אשר עוסק בכך, שמכיר היטב את התחום ויוכל לסייע לך לקבל את כל הפיצויים והזכויות שמגיעים לך בעקבות תאונת הדרכים. 

מדוע כדאי להיעזר בעורך דין תאונות דרכים?

תאונות דרכים אינן צפויות, והן מהוות אירוע מורכב. תאונת דרכים עלולה לגרום לפציעות בדרגות קושי שונות, לקשיים בתפקוד, לאשפוזים ממושכים ולכאבים מרובים. 

בנוסף, לתאונות דרכים יש השפעה חמורה גם על הנפש, ונפגעים רבים מתמודדים עם השלכות נפשיות קשות.

מעבר לפגיעה הפיזית והנפשית, לתאונות דרכים עשויה להיות השפעה מרחיקת לכת על יכולת ההשתכרות, על הפרנסה ולגרום לקשיים כלכליים בעקבות הפסד ימי עבודה, אשפוזים ממושכים ותכופים ועוד. 

החוק הישראלי לא מתעלם מההשלכות הקשות שעלולות להיות לתאונות דרכים וקבע, כי כל מי שנפגע בתאונת דרכים יהיה זכאי לפיצוי כספי – ללא קשר לשאלה האם הוא אשם בתאונה או לא. 

יחד עם זאת, כולנו יודעים שעל מנת לקבל פיצוי מחברות הביטוח השונות וממוסדות שונים כמו המוסד לביטוח לאומי, יש לעבור דרך חתחתים ממושכת ולהתמודד עם בירוקרטיה מסובכת. 

לכן, בכל מקרה של פגיעה בתאונה, מומלץ להיעזר בעורך דין תאונות דרכים שילווה אותך בכל שלב בדרך עד לקבלת הפיצוי המקסימלי שמגיע לך, ואת כל הזכויות שהמחוקק הישראלי מעניק לנפגעי תאונות דרכים. 

בנוסף, עורך דין תאונות דרכים יאפשר לך להתרכז בתהליך השיקום ובחזרה לשגרת החיים, בלי להתמודד עם הלחץ של הבירוקרטיה והניסיונות של חברות הביטוח השונות להימנע מתשלום הפיצויים. 

מה לעשות במידה ונפגעתי בתאונת דרכים?

גורדון – ליסטונד, משרד עורכי דין עוסקים בליווי של נפגעי תאונות דרכים. הנה כמה טיפים שנולדו מתוך הניסיון העשיר של שני עורכי הדין – ליאת גורדון ועמית ליסטונד, ויכולים להגדיל את הסיכויים שלך לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לך:

  1. נסו לצלם את מקום התאונה, כדי שיהיה לכם תיעוד של האירוע. כדאי לתעד את המיקומים של הרכבים לפני שמישהו יזיז אותם. 
  2. שמרו פרטים של עדי ראייה שהיו במקום התאונה בעת התרחשותה. 
  3. שמרו את פרטי בעל הרכב, הנהג ופוליסת הביטוח. 
  4. פנו מוקדם ככל הניתן לטיפול רפואי בבית חולים או במרפאת קופת חולים. תנו לצוות הרפואי מידע מפורט ככל האפשר על התאונה, וודאו שהם רושמים את הפרטים בטפסים השונים. 
  5. שמרו ותעדו את כל ההוצאות הנלוות בעקבות התאונה – החל מהוצאות רפואיות, קבלות על רכישת תרופות ומשככי כאבים, נסיעות וכיוצא בזה. 

תאונת דרכים בדרך לעבודה – את מי תובעים?

חלק נכבד מתאונות הדרכים מתרחשות כאשר אנחנו בדרך אל העבודה, בדרך חזרה מהעבודה הביתה או במהלך יום העבודה שלנו. 

במקרה כזה, תאונת הדרכים יכולה להיות מוגדרת גם כתאונת עבודה, ויש להגיש תביעה גם כנגד הביטוח הלאומי, כדי לקבל את מירב הפיצויים. 

עורך דין תאונות דרכים עם ניסיון, ידע לבחון את תאונת הדרכים והאם ניתן להגדיר אותה כתאונת עבודה או לא. 

במידה ותאונת הדרכים מוגדרת גם כתאונת עבודה, יש להגיש תביעות לפיצויים גם מחברת הביטוח שמבטחת את הרכב בביטוח חובה, וגם מהמוסד לביטוח לאומי. 

חשוב לדעת, כי למרות שניתן להגיש תביעה גם נגד חברת הביטוח וגם נגד הביטוח הלאומי, הנפגע לא יקבל פיצויים כפולים. 

במידה ונפגעת בתאונת דרכים, עורכי הדין ליאת גורדון ועמית ליסטונד יוכלו ללוות אותך בכל שלבי התהליך עד קבלת הפיצויים המגיעים לך בחוק. 

אנחנו מזמינים אותך ליצור עמנו קשר ולהשאיר פרטים באתר, ונבנה יחד אסטרטגיה מותאמת אישית שתניב לך את הפיצוי המקסימלי. 

חשוב לדעת, שבתביעת נזקי גוף בגין תאונת דרכים, אין רלוונטיות למי אשם בתאונה, וכל אדם אשר נגרם לו נזק גופני ונפשי כתוצאה מתאונת דרכים זכאי לקבלת פיצוי בשל כך מחברת הביטוח שביטחה את הרכב בפוליסת ביטוח חובה.

יש לשים לב, כי תביעות בגין תאונות דרכים מכוח פוליסת ביטוח חובה מתיישנות כעבור 7 שנים ממועד התאונה.

מאמרים וטיפים חשובים

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני והגדלת סיכויי והצלחת תביעתך, צור עמנו קשר עוד היום
נגישות
גלילה למעלה
חייגו אלינו
separator
ליאת גורדון
ליאת גורדון
עמית ליסטונד
עמית ליסטונד
יצירת קשר
separator