רשלנות רפואית איחור באבחון גידול מוח

רשלנות רפואית איחור באבחון גידול מוח

כל רופא מתחיל יסביר לכם, שכאשר מדובר בסרטן מכל סוג שהוא, גילוי מוקדם ככל האפשר – עשוי להציל את חייכם. אבל, ישנם סוגי סרטן שבהם הגילוי המוקדם הוא זה שעשוי להוות הבדל של ממש לא רק באורך החיים, אלא אף באיכותם. אבחון הימצאותו של גידול במוח, בין אם ממאיר או שפיר, נכלל בדיוק בקטגוריה זו וכך, במקרה של רשלנות רפואית איחור באבחון גידול במוח עשויים להיגרם נזקים בלתי הפיכים .

 אילו סוגי גידולים עלולים להתגלות במוח?

ישנה רשימה ארוכה למדי של גידולים סרטניים ושפירים, אשר עלולים להופיע במוח, הנה רשימה חלקית למדי של העיקריים והנפוצים שבהם:

  • גליומה (Glioma) – מתחלקת למספר סוגים:
    • אסטרוציטומה (Astrocytoma) – הגליומה הנפוצה ביותר, ולה שלושה סוגים:
      • אסטרוציטומה (Astrocytoma) – גליומה בדרגה נמוכה (דרגה 1 או 2).
      • אסטרוציטומה אנאפלסטית (Anaplastic astrocytoma) – גליומה בדרגה 3.
      • גליובלסטומה או גליובלסטומה מולטיפורם (GBM) – גליומות בדרגה 4.
    • אוליגודנדרוגליומה (Oligodendrogliomas) – גידולים אלו מתפתחים מתאים מסוג אוליגודנדרוציטים, יכולה להגיע כגידול בדרגה 2 (המתפתח באיטיות) או גידול בדרגה 3, המתפתח מהר יותר (Anaplastic Oligodendrogliomaa).
    • גליומה מעורבת (Mixed Galiomas) – גידול המורכב מתאי גלייה מסוג אסטרוציטים ואוליגודנדרוציטים.
    • אפנדימומה (Ependymoma) – סוג נדיר של גליומה. לרוב, מדובר בגידולים בדרגת ממאירות נמוכה, הממוקמים בחללי הנוזלים בחדרי המוח והמתפתחים לאט.
  • לימפומה של מערכת העצבים המרכזית (CNS) – גידול ממאיר של המערכת הלימפטית, המהווה חלק מהמערכת החיסונית של הגוף. גידולים מסוג זה הם נדירים, אולם אנשים עם מערכת חיסונית פגיעה נמצאים בסיכון גבוה יותר לסוג זה.
  • גידולים באזור בלוטת האצטרובל (Pineal Region Tumors) – גידולים באזור זה הם נדירים ועלולים להיות מורכבים מכמה סוגי תאים. השכיחים ביותר הם גרמינומות (Germinomas), טרטומות (Teratomas), פינאוציטומות (Pineocytomass) ופינאבלסטומות (Pineoblastomas).
  • גידולים בחוט השדרה (Spinal tumours) – גידולים מסוגים שונים (שפירים או ממאירים) עלולים להתחיל באזור זה.
  • מדולובלסטומה (Medulloblastoma) – גידול המוח השכיח ביותר בקרב בילדים.

מהן התופעות המצביעות על הימצאותו של גידול במוח?

מאחר וכל אזור במוח שולט בתפקודים אחרים ומסוימים של האדם, מיקומו של גידול באזור מסוים, עלול לשבש את פעילותו של האזור ולהשפיע בצורה שונה על האדם.למשל, בעוד גידולים באונה הקדמית (Frontal lobe) עלולים לגרום לשינויים באישיות או בהתנהגות ולקושי ביכולת ההבעה, גידולים באונה הרקתית (Temporal lobe) עלולים לגרום לקשיים בדיבור ולבעיות בזיכרון. הסימפטומים הנגרמים כתוצאה מגידול במוח עלולים להופיע במפתיע או להתפתח בהדרגה, בהתאם לסוג הגידול, למיקומו ולקצב גידולו. גם גידול שפיר במוח עלול לגרום לסימפטומים שונים, כתוצאה מהגברת הלחץ התוך-גולגולתי או בשל הפגיעה באזורים התפקודיים במוח אשר סמוכים לו.

אז מה הבעיה לאבחן גידול במוח?

חלק גדול מהסימפטומים של גידולים במוח עלולים להיות משויכים בטעות למחלות אחרות. למשל, גידולים בקרומי המוח (Meanings), אשר תסמיניהם האפשריים הם כאבי ראש, בחילות וקשיים בראייה ובתנועה, עלולים שלא להתגלות, בשל שיוך כל אחת מהתופעות למחלה אחרת, או אי ייחוס חשיבות (על ידי המטופל או הרופא) לעוצמתם של הסימפטומים, או לצירוף ביניהם. באותה המידה, סימפטומים של גידולים באונה הקודקודית (Parietal lobe), הכוללים קושי בדיבור ובהבנה, הפרעות בכתיבה ובקריאה, צמצום שדה הראייה וקושי בתיאום של תנועות מסוימות והתמצאות בסביבה, עלולים להיות מיוחסים בטעות לגילו המבוגר של המטופל. כאשר מדובר בגידולים במוח, כאמור, כל איחור באבחון מקטין את סיכויי ההחלמה של המטופל ופוגם באיכות חייו במידה ניכרת.

חשוב לדעת, שלעיתים, הנזק שנגרם לחולה אינו אך ורק מהאיחור באבחון אלא ככל שנדרשת גם התערבות ניתוחית, ייתכן וקיימת גם רשלנות רפואית בניתוח ראש שבוצע לצורך הסרת הגידול.

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני והגדלת סיכויי והצלחת תביעתך, צור עמנו קשר עוד היום
נגישות
גלילה למעלה
חייגו אלינו
separator
ליאת גורדון
ליאת גורדון
עמית ליסטונד
עמית ליסטונד
יצירת קשר
separator