תאונת דרכים – תשלום תכוף

תאונת דרכים – תשלום תכוף

נפגעתם בתאונת דרכים, אתם כואבים, מפסידים ימי עבודה ו… עדיין, הפיצויים המיוחלים מתעכבים, החשבונות על הטיפולים הרפואיים נערמים, החובות מצטברים ואין מושיע… כאן, יכול להגיע תשלום תכוף על תאונת דרכים לעזרתכם.

מהו תשלום תכוף על תאונת דרכים?

תשלום תכוף מהווה תשלום ביניים על חשבון הפיצוי הסופי, המהווה העברת חלק מסכום הפיצוי המגיע לכם עד לבירור התביעה לפיצויים באופן סופי. תשלום תכוף מהווה למעשה מקדמה המשולמת על ידי חברת הביטוח ממנה נתבעים הפיצויים (או על ידי חברת קרנית, במקרה של חוסר בכיסוי ביטוחי), ומטרתה להקל באופן מיידי על נפגעים בתאונות דרכים במימון הוצאותיהם המיידיות כתוצאה מכך, לרבות הוצאות רפואיות, הוצאות מחיה וכיוצ"ב.

מה הפרוצדורה לקבלת תשלום בגין תאונת דרכים?

השלב הראשון לצורך קבלת הפיצוי התכוף, היא פניה בכתב לחברת הביטוח. במידה שפניה זו לא נענית בהעברת דמי התשלום התכוף לנפגע תוך 60 יום, רשאי הנפגע לפנות לבית המשפט בבקשה לתשלום התשלום התכוף. מאחר וגורם הזמן הוא הסיבה לבקשת התשלום התכוף, דיונים בבקשות אלה הינם דיונים מהירים, אינם עוסקים בתביעה עצמה לעומקה, אלא רק בודקים את הטענות המועלות בתביעה ואת הסבירות של הנפגע לזכות בה. הדיון עוסק בשאלה האם, במידה שתתקבלנה כל הטענות של הנפגע (התובע), הוא יהיה זכאי לפיצוי בעתיד, כאשר תדון התביעה לעומקה. לשם כך, מספיק שההוצאות המבוקשות תעמודנה בקריטריונים מסוימים (כגון קשר סיבתי) והסכום המבוקש ייחשב לסביר באמות המידה של בית המשפט, על מנת שהתביעה לקבלת תשלום תכוף תאושר על ידי בית המשפט.

בנוגע לתשלום תכוף – חשוב לדעת:

  • תשלום תכוף מהווה חלק מהפיצויים הסופיים. לאחר שתתקבל ההחלטה על הפיצויים הסופיים, התשלום התכוף שהתקבל ינוכה ממנה.
  • התשלום התכוף קיים אך ורק במקרי תאונות דרכים (מאחר ושם סוגיית האחריות אינה שנויה במחלוקת, כלומר – אין עוררין על כך כי הנפגע זכאי לפיצוי, גובהו של הפיצוי הסופי ומועד קבלתו הם הנעלמים הבלתי ידועים).
  • בית המשפט איננו פוסק תשלום תכוף עבור תקופה העולה על שנתיים מיום התאונה. יחד עם זאת, לאחרונה, חלה גמישות מסוימת בגישת בית המשפט ומתגלה נכונות, במקרים ספציפיים, לתשלום לתקופות ארוכות יותר.
מאמרים נוספים וטיפים חשובים
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני והגדלת סיכויי והצלחת תביעתך, צור עמנו קשר עוד היום
נגישות
גלילה למעלה
חייגו אלינו
separator
ליאת גורדון
ליאת גורדון
עמית ליסטונד
עמית ליסטונד
יצירת קשר
separator