דיון מחדש בדרגת נכות, תאונת עבודה

דיון מחדש בדרגת נכות, תאונת עבודה

תוכן עניינים

דיון מחדש בדרגת נכות מעבודה – הסבר של עורך דין תאונות עבודה

פעמים רבות, עקב פגיעה בעבודה, לא רק שהנפגע סובל ממגבלה רפואית אלא גם מבעיה תפקודית אשר גורמת לו לירידה בהכנסותיו עקב פגיעה בכושרו להשתכר. למשל, סבל אשר סובל מפריצת דיסק בגב שמגבילה את יכולתו לסחוב ולהתאמץ – מגבלתו אינה רק פיזית אלא גם תפקודית והוא לא יוכל להמשיך לעבוד כסבל, כך שתגרם פגיעה בהכנסותיו ובכושרו להשתכר.

תקנה 17 לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956, עוסקת בנסיבות לקביעת דיון מחדש בדרגת נכות. במסגרת התקנה נקבע, כי נפגע עבודה, שנקבעה לו נכות צמיתה בשיעור 20% ומעלה, ועקב נכותו חלה ירידה ניכרת ולזמן בלתי מוגבל בהכנסותיו, יכול להגיש תביעה לדיון מחדש בדרגת נכותו.

מתי אפשר להגיש תביעה לדיון מחדש בדרגת נכות מעבודה? 

את התביעה לדיון מחדש ניתן להגיש אך ורק בחלוף שנה מאז שנקבעה דרגת נכותו של הנפגע, ולא יותר מחמש שנים מאז שנקבעה.
חשוב לציין, כי ניתן להגיש תביעה לדיון מחדש אף אם לא חלה החמרה במצב הרפואי, ומטרת התקנה הינה לפתוח את הדיון מחדש רק לאור הירידה בהכנסות. בהתאם לכך, הועדה אשר תבדוק את התביעה הינה ועדת רשות, אשר אינה ועדה רפואית שבשגרה, כי אם ועדה אשר מורכבת מרופא המוסד, פקיד שיקום ועובד המוסד, והינה בודקת את נתוני שכרו של הנפגע, על מנת לוודא כי אכן חלה ירידה בהכנסותיו עקב נכותו. ועדת הרשות משווה בין הכנסתו הממוצעת של הנפגע ב-12 החודשים שקדמו להגשת התביעה לדיון מחדש, לבין הכנסתו הממוצעת ברבעון שקדם לפגיעתו בעבודה.

מאחר ומדובר בהליך המצריך ידע משפטי ורפואי לצורך ההתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי, רצוי לפנות בהקדם לעורך דין תאונות עבודה לבחינת סיכויי הצלחת התביעה ועל מנת שילווה אותך במשך כל התהליך, עד למיצוי מלוא זכויותיך במוסד לביטוח לאומי.

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני והגדלת סיכויי והצלחת תביעתך, צור עמנו קשר עוד היום
נגישות
גלילה למעלה
חייגו אלינו
separator
ליאת גורדון
ליאת גורדון
עמית ליסטונד
עמית ליסטונד
יצירת קשר
separator