דמי פגיעה – שכיר ועצמאי, תאונת עבודה

דמי פגיעה – שכיר ועצמאי, תאונת עבודה

תוכן עניינים

מה הם דמי פגיעה? הסבר של עורך דין תאונות עבודה

מדובר בתשלום לעובד שכיר או עצמאי, אשר נפגע בתאונת עבודה וכתוצאה מכן, נפגעו הכנסותיו. דמי הפגיעה ישולמו לתקופה של עד 91 ימים מאז התאונה, בכפוף להמצאת "תעודה רפואית לנפגע עבודה" (במקור), שהינה אישור המחלה של נפגעי העבודה.

הבסיס לחישוב דמי הפגיעה הינו 75% מהשכר הממוצע / מההכנסות הממוצעת של העובד עובר לתאונה, בכפוף למספר סייגים שיפורטו במאמר זה.

קיימים מספר הבדלים מהותיים באשר לדמי הפגיעה בין עובד שכיר לעצמאי, אשר יפורטו לעיל:

ממתי משולמים דמי הפגיעה?

אצל עובד שכיר, לא ינתן תשלום דמי פגיעה בגין היום הראשון. במידה והנפגע לא מסוגל היה לשוב לעבודתו או לכל עבודה אחרת למשך תקופה של לפחות 12 ימים רצופים, ישולמו דמי הפגיעה לנפגע במלואם. לעומת זאת, אצל עובד עצמאי, אין תשלום דמי פגיעה בעבור 12 הימים הראשונים לאחר התאונה.

כיצד מחושב גובה תשלום דמי הפגיעה?

אצל עובד שכיר, בסיס השכר מחושב לפי 75% ממוצע הכנסותיו ב-3 החודשם אשר קדמו לתאונה. אצל עובד עצמאי, העניין כבר מורכב יותר: בסיס השכר יחושב לפי ההכנסות לפיהן שולמו המקדמות לביטוח הלאומי באותה שנת המס (ולא לפי ההכנסות בפועל!)או ב-3 החודשים שקדמו לתאונה. לכן, חשוב ביותר לכל עובד עצמאי לוודא כי המקדמות המשולמות מתעדכנות בתדירות גבוהה!דוגמא: במידה והכנסותיו הממוצעות של עובד עצמאי עמדו על סך של 15,0000 ש"ח לחודש, אך המקדמות ששילם לביטוח הלאומי היו לפי הכנסה משוערת של 10,000 ש"ח לחודש – דמי הפגיעה להם יהיה זכאי העובד יחושבו לפי שכר של 10,000 ש"ח בלבד.

במקרה שמדובר בעובד שהוא גם עצמאי וגם שכיר, יצורפו כלל הכנסותיו לצורך חישוב בסיס השכר לתשלום דמי הפגיעה.

טיפ חשוב: בהתאם לבסיס השכר, לפיו יחושבו דמי הפגיעה, יחושבו בהמשך גם יתר התשלומים להם יהיה זכאי הנפגע מהמוסד לביטוח לאומי, במידה שיוותר בנכות כתוצאה מהתאונה.

טיפ נוסף: רצוי להיעזר בעורך דין תאונות עבודה כבר מהשלב של הגשת תביעה לדמי פגיעה למוסד לביטוח לאומי, משום שמדובר בטופס אשר קיימת בו אינפורמציה חשובה ביותר לצורך המשך ניהול התביעה וחשוב שימולא יחד עם עורך דין נזיקין בהתאם.

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני והגדלת סיכויי והצלחת תביעתך, צור עמנו קשר עוד היום
נגישות
גלילה למעלה
חייגו אלינו
separator
ליאת גורדון
ליאת גורדון
עמית ליסטונד
עמית ליסטונד
יצירת קשר
separator