עורך דין תאונות דרכים

עורך דין תאונות דרכים

מדוע חשוב לפנות לייעוץ ולליווי של עורך דין תאונות דרכים במידה והיית מעורב בתאונה?

תאונות דרכים עלולות להתרחש בכל רגע שאנחנו על הכביש, ולא משנה אם יצאנו לנסיעה ארוכה בכבישים מהירים או שאנחנו נמצאים ברחובות הקטנים שממש ליד הבית ואפילו בחניון הבניין. 

מדובר באירועים לא צפויים שעלולים במקרה הטוב לגרום לבהלה קטנה, ובמקרה הרע הם עלולים לגרום לפגיעות גוף משמעותיות ומסכנות חיים. 

במידה והיית מעורב בתאונת דרכים, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין תאונות דרכים מנוסה ומקצועי. 

מדוע חשוב להיעזר בעורך דין תאונות דרכים?

עולם המשפט הוא רחב היקף ויש בו תחומים שונים ורבים. לכן, בכל פעם שאנחנו נפגשים עם העולם הזה, מומלץ להיעזר בעורך דין שמתמחה בנישה הספציפית. 

עורך דין תאונות דרכים בעל ניסיון רב מכיר היטב את התחום הזה ויודע לבחור את האסטרטגיות המשפטיות הנכונות כדי להביא לתוצאות הטובות ביותר עבורך. 

עורך דין שמתמחה בתחום תאונות הדרכים ידע בדיוק איך לבחון את המצב המשפטי, כיצד לנתח את זירת התאונה, אילו אנשי מקצוע מומלץ לערב בתיק ועוד נקודות רבות שיכולות לעשות את השינוי ולהביא להצלחה מקסימלית בהליך המשפטי. 

בין השאר, עורך דין תאונות דרכים מכיר את סוגי התביעות השונים בתחום, ובהן:

תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי

כאשר מגישים תביעה נגד הביטוח הלאומי, ישנן כמה אפשרויות וחשוב להכיר אותן על מנת למקסם את האפשרויות שלך. 

כך לדוגמא, ישנן תאונות דרכים שניתן להגדיר כתאונות עבודה. במקרה כזה, יש להגיש את התביעה למחלקת נפגעי עבודה בביטוח הלאומי. 

כמו כן, במקרה בו התאונה אינה תאונת עבודה, יש לבחון האם ניתן להגיש תביעה לנכות כללית. במקרה של פטירה לא עלינו, ניתן להגיש תביעה למחלקת שארים, על מנת לקבל קצבה. 

תביעה נגד חברת הביטוח

במידה ונפגעת בתאונת דרכים בזמן שנהגת ברכב או נסעת בו, ניתן להגיש תביעה נגד חברת הביטוח במסגרת הפוליסה של ביטוח החובה. 

עורך דין תאונות דרכים שמכיר את התחום היטב, ידע להדריך אותך וללוות אותך צעד אחר צעד בכל ההליכים והפרוצדורות השונות מול חברות הביטוח. 

תביעה לפנסיית נכות או אובדן כושר עבודה

כאשר אנחנו ניגשים לתביעה בעקבות תאונת דרכים, אנו בודקים את תנאי הפוליסות של התובע. לרבים מאיתנו יש כיסוי לפנסיית נכות או אובדן כושר עבודה. הכיסוי הזה מאפשר לקבל קצבה חודשית בעקבות תאונות דרכים.

כמו כן, לרבים מאיתנו יש סעיפים שמתייחסים גם לאובדן כושר עבודה גם במסגרת הפנסיה, ולכן חשוב מאוד לבדוק גם את הנושא הזה בצורה יסודית. 

מה לעשות במקרה של תאונת דרכים?

לאחר תאונת דרכים, רצוי להיפגש בהקדם האפשרי עם עורך דין תאונות דרכים, על מנת שינחה אותך לאורך כל ההליך ויבנה יחד עמך את תביעתך לצורך קבלת הפיצוי המקסימלי בגין הנזקים שנגרמו לך בשל תאונת הדרכים.

מה להכין לפני פגישה עם עורך דין תאונות דרכים

  1. העתק מלוא התיעוד הרפואי מיום התאונה ועד למועד הפגישה – חשוב שלעורך הדין תהיה התמונה המלאה על המצב הרפואי של הנפגע.
  2. אישורי מחלה.
  3. אישור משטרה על התרחשות התאונה.
  4. קבלות בגין הוצאות שנגרמו בעקבות התאונה (רכישת תרופות, משככי כאבים, נסיעות לטיפולים, עזרה במשק הבית וכו').
  5. צילום רישיון נהיגה משני צדדיו.
  6. צילום רישיון הרכב.
  7. צילום תעודת ביטוח חובה.
  8. במידה והתאונה היא גם תאונת עבודה (תאונת דרכים בדרך לעבודה, בזמן עבודה או בחזרה מהעבודה הביתה): טופס בל/250 לעובד שכיר וטופס בל/283 לעובד עצמאי.
  9. אישורי הכנסות 3 חודשים לפני התאונה.
  10. אסמכתאות לעניין נזקי רכוש ככל שקיימים (דו"ח שמאי/קבלות בגין תיקון רכב/תמונות הנזק לרכב וכו').

הערה: מסמכים 5-6 אינם רלוונטיים למקרה בו הנפגע הינו הולך רגל או רוכב אופניים/קורקינט ובפרט במקרים של תאונת פגע וברח.

תאונת דרכים בדרך לעבודה

פעמים רבות אנחנו מוצאים את עצמנו בנסיעה בדרך אל העבודה או בדרך ממנה. אם נקלעת לתאונת דרכים בדרך אל העבודה או ממנה, ניתן להגיש תביעה גם נגד חברת הביטוח במסגרת פוליסת ביטוח החובה וגם נגד המוסד לביטוח לאומי. 

יחד עם זאת, מומלץ לפנות לפני כן לעורך דין תאונות דרכים שילווה אתכם בתהליכים השונים. למרות שניתן לתבוע גם את חברת הביטוח וגם את הביטוח הלאומי, הפיצוי לא יהיה כפול, אולם קיימת חובה למצות את ההליכים גם במסגרת המוסד לביטוח לאומי.

ליווי של עורך דין מקצועי שעוסק בתחום תאונות הדרכים יכול לסייע לך לקבל את הפיצוי המירבי שמגיע לך בעקבות התאונה. 

לליווי המתאים ישנה חשיבות רבה, מכיוון שישנם מקרים שבהם עדיף לחכות עם התביעה נגד חברת הביטוח של הרכב ולפנות קודם לכן לביטוח הלאומי לצורך קביעת הנכות. 

במסגרת ההליכים מול הביטוח הלאומי, לצורך קבלת הנכות הרפואי, יש לעמוד לבדיקה מול ועדה רפואית שתחליט על אחוזי נכות מסוימים. במידה ויתקבלו אחוזי נכות, הם יכולים לשחק לטובתך בתביעה מול חברת הביטוח של הרכב, ולכן מומלץ לעשות את הפעולות בסדר הנכון. 

יחד עם זאת, כדאי לדעת שבמידה והוועדה הרפואית לא תקבע אחוזי נכות – זה עלול לפגוע בתיק נגד חברת הביטוח. 

לכן, לפני כל צעד וכל פניה לגורם כזה או אחר כדי לקבל פיצויים, מומלץ להתייעץ עם עורכי דין תאונות דרכים שעוסקים בנושא ויש להם ניסיון רב עם הגופים האלה. 

פגיעה במקור ההכנסה בעקבות התאונה

במקרים רבים, נפגעי תאונות דרכים מאבדים את מקור ההכנסה שלהם. המצב הזה עלול להקשות מאוד על ההתנהלות הכלכלית, האישית והמשפחתית, ולגרום לקושי ממשי בקיום שגרת החיים שנפגעה גם כך בעקבות התאונה. 

לכן, המחוקק יצר אפשרות של קבלת תשלום תכוף – פיצוי מיידי שמתקזז מסכום הפיצויים הסופי שייקבע במסגרת התביעה. 

את הדרישה לתשלום תכוף אנו מגישים קודם כל לחברת הביטוח עצמה. במידה והיא תסרב לתשלום הזה, הבקשה תועבר לבית המשפט כדי שיחייב את חברת הביטוח לעשות זאת. 

התשלום התכוף נועד לסייע לנפגע תאונות דרכים להתמודד במהלך התקופה שבה הוא משקם את חייו לאחר התאונה, ועד שהוא יקבל את הפיצוי המלא שמגיע לו. 

תאונה ללא ביטוח חובה

לצערנו, ישנם מקרים שבהם נהגים עושים שימוש ברכב למרות שאין להם ביטוח חובה. במקרה כזה, לא ניתן לתבוע את חברת הביטוח, מכיוון שאין פוליסת ביטוח בתוקף. 

בדיוק עבור מקרים כאלה, הוקמה "קרנית" – קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. במקרים מסוימים של תאונת דרכים כאשר לנהג אין ביטוח חובה, ניתן להגיש תביעה לקרנית. 

משרדנו, גורדון-ליסטונד משרד עו"ד עוסק בטיפול בנפגעי תאונות דרכים, ויש לנו ניסיון רב בתחום.

בכל מקרה של תאונת דרכים, אנחנו מזמינים אותך לפנות למשרדנו בהקדם האפשרי, על מנת לוודא שכל שתקבל את מירב הזכויות והפיצויים להם הנך זכאי בעקבות התאונה. 

מאמרים נוספים וטיפים חשובים
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני והגדלת סיכויי והצלחת תביעתך, צור עמנו קשר עוד היום
נגישות
גלילה למעלה
חייגו אלינו
separator
ליאת גורדון
ליאת גורדון
עמית ליסטונד
עמית ליסטונד
יצירת קשר
separator