ההליך לקבלת פיצוי בעקבות תאונת עבודה

ההליך לקבלת פיצוי בעקבות תאונת עבודה

תוכן עניינים

חשבת שהאפשרות לעבור תאונת עבודה שמורה רק לעובדים במפעלים הגדולים, אלו שמפעילים מכונות כבדות, שהרי הסיכוי להיפגע ממכונה כבדה גבוה הרבה יותר מהסיכוי להיפגע בעבודה שלך… עד שנפלת בבית של הלקוח אליו נשלחת לבצע משימה וגילית שגם בעבודה שלך אפשר לעבור תאונת עבודה. אז מה עכשיו? המאמר הבא של עורך דין תאונות עבודה יסביר לך הכל.

חשבת שזו עוד משימה שגרתית בבית הלקוח. הגעת ללקוח עם תיק מלא בציוד שניתן לך על-ידי המעסיק שלך, חיברת הכל ואז, בדיוק בשלבי הסיום, נחתכת בכף היד מאחד הכלים שהיה ישן וחלוד. בהתחלה חשבת שזה סתם חתך שטחי ולא פנית לקבלת טיפול רפואי מיידי. בחלוף השעות,  כאבים חזקים התחילו להציף אותך, ואחד ממכריך אמר לך שכדאי לרוץ למיון כי אולי זאת תאונת עבודה, כמו עוד 164 תאונות עבודה הקורות מידיי יום, או במילים אחרות: 60,000 תאונות בשנה.

איך לקבל פיצוי בעקבות תאונת עבודה

נבדקת כבר במיון, הקבלות מסודרות, התיק הרפואי תופח עם כל הצילומים והבדיקות שאליהן נשלחת כדי לבדוק מה קרה. ימי המחלה מנוצלים אבל לעבודה עדיין אין לך סיכוי לחזור. אפילו כבר הספקת לקבל ממעסיקך טופס בל/250 ולדווח לביטוח לאומי באמצעות הרופא, כי חיפשת בגוגל והבנת שזה מה שצריך לעשות.

עכשיו, ברור לך שהגיע הזמן לתבוע את הביטוח הלאומי ואת המעסיק, כדי לקבל מהם פיצויים, אבל אין לך מושג איך עושים את זה באמת ואין לך כוח לריצות לבתי משפט ולנבור בניירת רפואית כדי להבין איך להתנהל מול הביטוח הלאומי. לא ברור לך, למשל, איך מוכיחים שהמעסיק אשם? מה זאת אשמתו אם נחתכת?

כיצד מוכיחים שהמעסיק אשם בעקבות תאונת עבודה

הוכחת אחריותו של המעסיק לנזקיך, היא השלב החשוב והמורכב ביותר לצורך תביעת תאונת עבודה. צריך להוכיח, שהיה על המעסיק לספק לך ציוד וכלים שונים, תקינים וחדשים, וכי לא הודרכת כראוי באשר לאופן השימוש בכלים, להוכיח שהציוד ישן ולא ראוי לשימוש ובקיצור, שאין פה עניין של אשם תורם מצדך, שיגרום לבית המשפט לפסוק לך פחות פיצויים. את זה יעשה עו"ד נזיקין, בצורה הטובה והיעילה ביותר וכך גם לא יהיה לך צורך לנבור בניירת משפטית ורפואית.

תאונת עבודה – ביטוח לאומי

בנוסף לכל האמור לעיל, ניתן לקבל מהמוסד לביטוח הלאומי דמי פגיעה עד 90 הימים הראשונים בהם הנך נאלץ להיות באי כושר עבודה עקב התאונה, וכן ניתן לקבל פיצויים בגין נכותך תוצאת התאונה, בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו על-ידי ועדה רפואית שתבחן את מצבך ואת התיעוד הרפואי. מאחר וידוע שהמוסד לביטוח לאומי מערים קשיים על נפגעים, רצוי להיות בקיא בתקנות לקביעת אחוזי הנכות ובחומר הרפואי הרלוונטי למצבך.

לסיכום, גם אם נפגעת בבית של לקוח, זה נקרא תאונת עבודה. אפילו אם נפגעת בדרך לעבודה, בדרך הביתה מהעבודה או בדרך ללקוח – זו תאונת עבודה. רצוי לתבוע את המוסד לביטוח בהקדם האפשרי, מאחר ולפי התקנות, יש להגיש טופס הודעה על פגיעה בעבודה תוך שנה מיום התאונה, כלומר, כיום, יש לך פחות משנה להגיש את התביעה. כמו כן, יש לתבוע את המעסיק תוך שבע שנים מיום התאונה, אחרת תתיישן תביעתך ולא תוכל עוד לדרוש פיצוי בגין נזקיך תוצאת התאונה. אם ברצונך לקבל את הפיצויים המקסימליים בצורה המהירה ביותר, אני מזמינה אותך ליצור איתי קשר בהקדם.

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני והגדלת סיכויי והצלחת תביעתך, צור עמנו קשר עוד היום
נגישות
גלילה למעלה
חייגו אלינו
separator
ליאת גורדון
ליאת גורדון
עמית ליסטונד
עמית ליסטונד
יצירת קשר
separator