פריצת דיסק, בקע דיסק, בלט דיסק

פריצת דיסק, בקע דיסק, בלט דיסק

תוכן עניינים

מבנה עמוד השדרה

תפקידו של עמופריצת דיסקד השדרה הוא להגן על חוט השדרה ולאפשר יציבות לגוף האדם. עמוד השדרה מורכב מ-33 חוליות, המחולקות לחמש קטגוריות: עמוד השדרה הצווארי (חוליות C1-C7), עמוד השדרה החזי/הגבי (חוליות T1-T12), עמוד השדרה המותני (חוליות L1-L5), העצה/סקרום (חוליות S1-S5) וחוליות עצם העוקץ.
בין החוליות נמצא הדיסק, שמורכב מטבעת העשויה מסיבי סחוס. בתוך הטבעת נמצא גרעין רך, שמרקמו מעין ג'ל ותפקידו לשמש כבולם זעזועים. כאשר נגרמת פגיעה בחוליות, אנו נרגיש במקום הפגוע בכאבים ובמקרים מסוימים גם בהקרנת הכאב לגפיים ולתופעות נלוות נוספות, שעשויות לגרום לקושי ניכר בתפקוד היומיומי.

מה ההבדל בין פריצת דיסק, בקע דיסק ובלט דיסק?

ההבדלים בין המונחים השונים הינה רמת חומרת הפגיעה:
בלט דיסק – כאשר סיבי הטבעת נקרעים, הג'ל זולג ובולט מחוץ לשכבה החיצונית של מעטפת הדיסק
בקע דיסק – מצב בו מרבית סיבי הטבעת נקרעים
פריצת דיסק – מצב של קרע מוחלט בסיבים ודליפת הג'ל החוצה
במצבים אלו, הג'ל שדלף עשוי לגרום ללחץ על שורש העצב, שככל שהוא גבוה יותר כך גם עולה עוצמת הכאב שחש האדם, מצב שעשוי לגרום גם לבעיה משמעותית בתפקוד היומיומי. כך למשל, במקרה של פריצת דיסק בעמוד השדרה המותני, עשויה להתלוות לכאב גם הקרנה לגפה תחתונה ואף לשתיהן, לנימול וחולשה ברגליים, לפגיעה בתפקוד שלפוחית השתן ועוד.

פריצת דיסק – ממה נגרמת וכיצד ניתן לאבחן

פריצת דיסק עשויה להיגרם כתוצאה ממצבים שונים, כמו מקרה של אדם העובד בעבודה גופנית מאומצת הגורמת לשחיקה הדרגתית של הדיסק, פגיעה טראומטית כמו במצב של תאונת דרכים, הרמת משקל כבד במקרה של תאונת עבודה, ביצוע תנועה לא נכונה, עבודה בתנאי זעזוע מממושכים (כמו עובדי מלגזה/טרקטורים) ועוד.
במקרה בו הכאבים בעמוד השדרה לא עוברים לאחר תקופה ואף לאחר ביצוע טיפולי פיזיותרפיה, לצורך אבחון ודאי של הפגיעה יש לעבור בדיקת הדמיה (CT או MRI) שתדגים מה חומרת הפגיעה.

פריצת דיסק – תאונת דרכים, תאונת עבודה

על מנת שתהיה הכרה במצב של פריצת דיסק לאחר תאונת דרכים או תאונת עבודה, חשוב לגשת לאחר התאונה בהקדם האפשרי לקבל טיפול רפואי ראשוני ולהתלונן על הכאבים בצוואר ו/או בגב התחתון ולוודא כי התלונה תתועד ברשומה הרפואית. ככל שיעלה פרק הזמן בין קבלת הטיפול הרפואי ורישום התלונה לבין התאונה, כך יהיה קשה יותר להוכיח את הקשר בין התאונה לבין המגבלה.
מאחר ולעיתים הכאבים בצוואר או בגב מתחילים פרק זמן לאחר קיום התאונה, חשוב גם אז להסביר שמקורם בתאונה ולוודא כי הדבר ירשם.

קבלת פיצוי על פריצת דיסק

ניתן לקבל פיצוי על פריצת דיסק כתוצאה מתאונת דרכים או תאונת עבודה, בהתאם לחומרת הפגיעה שנגרמה. על מנת להוכיח מה חומרת הפגיעה, חשוב לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין נזיקין שינחה אתכם אילו מסמכים יש להביא, אילו בדיקות לעשות להוכחת הנזק שנגרם ולפגיעה התפקודית שנלווית לכך (CT, MRI, EMG ועוד) , מתי לעשות אותן, האם הן תומכות בטענה שהפגיעה היא כתוצאה מהתאונה או מגורם אחר וכיוצ"ב.

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני והגדלת סיכויי והצלחת תביעתך, צור עמנו קשר עוד היום
נגישות
גלילה למעלה
חייגו אלינו
separator
ליאת גורדון
ליאת גורדון
עמית ליסטונד
עמית ליסטונד
יצירת קשר
separator