קצבת נכות כללית – ביטוח לאומי

קצבת נכות כללית – ביטוח לאומי

תוכן עניינים

כמה שנברת באינטרנט וניסית לחפש עדיין לא מצאת תשובה לשאלה: האם מגיעה לך קצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי בשל מצבך הרפואי בעקבות המחלה שלך, שהתגלתה לה פתאום באמצע החיים וקטעה חיים שלווים. ניסית לברר עם אנשים שעובדים בביטוח הלאומי, אבל כל מה שהם ענו לך זה "צריך להגיש טפסים". אז איך אפשר לדעת אם מגיעה לך קצבת נכות כללית או לא?

לקבל כסף בלי לעבוד, זה החלום של כל אחד במדינה. רבים מנסים להשיג קצבת נכות כללית למרות שאינם זכאים לכך עקב מצבם הרפואי בפועל. מסיבה זאת, ביטוח לאומי נעשה חשדן, והועדות הרפואיות מטעמו חוקרות כל אחד ואחת שרוצה לקבל קצבה, גם אם ביושר. לכן, קבלת קצבת נכות כללית היא אפשרית, רק אם יש לך סבלנות לכל התהליך, הכרוך בהופעה בפני ועדות רפואיות שונות ולפעמים אף בפני ועדות ערר. על כך, יעידו למעלה מ-170 אלף נכים שמקבלים קצבה.

הדרך לקבלת קצבת נכות כללית

ראשית, יש למלא טופס ייעודי לקצבת נכות כללית, אליו יש לצרף את מלוא התיעוד הרפואי הרלוונטי בכל תחומי הרפואה השונים, בהתאם לליקויים, למגבלות ולמחלות מהם הנך סובל. חשוב לשים לב, שיש לפרט כל פגיעה וכל מחלה ממנה הנך סובל, גם אם אינם נראים לך משמעותיים! לאחר מכן, יש להופיע בפני ועדה רפואית, אשר תקבע את אחוזי נכותך הרפואית.
הועדה הרפואית בוחנת את הפגיעה, האם היא הפיכה, ממתי התחילה, כמה זמן היא נמשכת ושאלות רבות אחרות, שאליהן צריך להתכונן עם תשובות מתאימות מבעוד מועד. הועדות הרפואיות הן החשובות ביותר בתהליך קבלת קצבה, מאחר והדרך לקבלת קצבת נכות כללית עוברת דרכן. הרופאים בוועדה למעשה ממליצים כמה אחוזי נכות יהיו לך וכתוצאה מכך, את סכום הקצבה שתשולם לך.

מבחינת אחוזי הנכות, בשלב הראשוני, יש לעבור רף של 60% נכות רפואית, או 40% נכות רפואית (50% במקרה של עקרת בית) בתנאי שנקבעו לפחות 25% נכות רפואית על אחת הפגיעות. לאחר שעברנו את רף הנכות הרפואית, עוברים לשלב הבא שהואקביעת אחוזי אי הכושר, שהם אלו שקובעים למעשה את גובה קצבת הנכות הכללית. כך למשל, מי שנקבע לו אובדן כושר עבודה מלא, יקבל קצבת נכות בשיעור מקסימלי, ומי שנקבע לו אי כושר עבודה בשיעור 65% יקבל קצבת נכות בשיעור 65% מהשיעור המקסימלי.

הכנות לקראת הועדה הרפואית

לוועדה צריך להגיע עם כל הניירת הרפואית, דיסקים ותוצאות של בדיקות הדמיה ועם כל הידע הרפואי על המחלה או הבעיה הרפואית שלך. אמנם נדמה שקל לעשות את זה לבד, אבל אם אין לך מושג במונחים רפואיים ואם השמות שהרופאים זורקים מרגישים לך כמו סינית, זה הזמן לקחת עו"ד נזיקין שילווה אותך לאורך כל התהליך, החל משלב הגשת התביעה למוסד לביטוח לאומי ידריך אותך לפני כל ועדה, ינחה אותך אילו בדיקות ומסמכים יש להביא ויופיע יחד איתך בועדה, כך שגם אם מרוב התרגשות יתבלבלו לך המילים, יהיה מי שיחפה על כך ויוודא שהועדה תנהל כהלכה, ושמלוא תלונותיך ירשמו בפרוטוקול הועדה.

התשובה לשאלה אם מגיעה לך קצבת נכות, תתקבל אחרי הועדה. לכן ההופעה בוועדה חשובה כל כך. עורך דין נזיקין עם ניסיון בתביעות בנכות כללית ובייצוג בועדות רפואיות, יכול להעריך אם יש סיכוי לקבלת קצבת נכות כללית ומה יהיה שיעור הקצבה, אך רק אחרי ההופעה בועדה אפשר לדעת בוודאות. חשוב לדעת, שקיימת אפשרות לערער על הועדות הרפואיות בפני ועדות ערר, שגם עליהן ניתן לערער בשאלה משפטית לבית הדין האזורי לעבודה. לכן, קיימת חשיבות עליונה לייצוג בועדות הרפואיות על-ידי עו"ד נזיקין, שידאג כי החל מהועדות בדרג הראשון הכל יהיה מתועד כהלכה.

לסיכום, כדי לקבל קצבת נכות כללית יש לעבור דרך הועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי. אפשר להגיע לועדות לבד, אך עם עו"ד ביטוח לאומי, שיופיע יחד איתך בוועדות, אפשר לקבל את הקצבה בשיעור הגבוה ביותר. לכן, אני מזמינה אותך ליצור עמי קשר כדי להתחיל את התהליך במהירות האפשרית.

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני והגדלת סיכויי והצלחת תביעתך, צור עמנו קשר עוד היום
נגישות
גלילה למעלה
חייגו אלינו
separator
ליאת גורדון
ליאת גורדון
עמית ליסטונד
עמית ליסטונד
יצירת קשר
separator