תאונת דרכים בדרך לעבודה

תאונת דרכים בדרך לעבודה

תאונת דרכים שהתרחשה בדרך למקום העבודה, בדרך חזרה ממנו לבית או בזמן העבודה, עשויה להיות מוכרת במוסד לביטוח לאומי כתאונת עבודה.

אולם, לא כל תאונת דרכים בסיטואציה הנראית קשורה לעבודה תוכר בהכרח כתאונת עבודה ולכן, חשוב להבין מהי למעשה תאונת עבודה כהגדרתה.

מהי ההגדרה המשפטית לתאונת עבודה?

חוק הביטוח הלאומי מפרט בסעיפים 79 ואילך, את נושא תאונות העבודה. סעיף 79 לחוק מגדיר מהי "תאונת עבודה" – תאונה שאירעה תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו אצל מעבידו או מטעמו, ובעובד עצמאי – תוך כדי עיסוקו במשלח ידו ועקב עיסוקו במשלח ידו.

מכאן שצריכים להתקיים שלושה קריטריונים: 1. קיומו של אירוע תאונתי 2. תאונה שהיא תוך כדי העבודה 3. תאונה שהיא עקב העבודה.

בנוסף, סעיף 80 לחוק מפרט מקרים שונים בהם עשויה תאונת דרכים להיחשב לתאונת עבודה.

תאונות עבודה – הבעיה בהכרה

אמנם סעיף 80 מפורט ומדוקדק, ונראה כי הוא מגן עליכם, אולם, גם אם נניח שלא תהיינה התפלפלויות וניסיונות של הגורמים המעורבים לנסות להתנער מאחריות בעילת נסיבות לא ברורות, באים הסעיפים 81 (הפסקה וסטיה) ו-82 (רשלנות) ועלולים לגרום לכך שתאונת הדרכים שלכם תוצא מהגדרת "תאונת עבודה", וכתוצאה מכך, אתם עלולים להפסיד את הזכויות המגיעות לכם על פי החוק במקרים כאלה.

את מי תתבעו במידה ונפגעתם בזמן תאונת דרכים בדרך לעבודה?

היות ותאונת דרכים בדרך לעבודה תיחשב כתאונת עבודה לכל דבר, במידה והתאונה התרחשה בעת שנהגתם/נסעתם ברכב, תוכלו לתבוע את המוסד לביטוח לאומי ואת החברה המבטחת בביטוח חובה את הרכב בו נסעתם/נהגתם.

במקרה בו נפגעתם על-ידי רכב כאשר רכבתם על אופניים או כאשר הלכתם ברגל (והתאונה עונה להגדרת תאונת דרכים שהתרחשה בעת העבודה), הגורמים שתתבעו הם הביטוח הלאומי והחברה המבטחת בביטוח החובה את הרכב הפוגע.

בכל מקרה של תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, חשוב להוציא אישור משטרה על התרחשות התאונה.

במידה והמדובר בתאונה קשה, תוכלו לשקול הגשת תביעה מול חברת הביטוח שביטחה אתכם בפוליסות "אובדן כושר עבודה" או ביטוח "תאונות אישיות" (ואגב כך, להתכונן למאבק ארוך וממושך).

במידה ואתם עצמאים ונפגעתם בתאונת דרכים בעת שנסעתם למשל לפגישה עם לקוח או לביצוע כל פעולה הקשורה לעסקכם, בהחלט יתכן כי תתקלו בקשיים להוכיח כי התאונה עונה להגדרה "תוך כדי עיסוקו במשלח ידו ועקב עיסוקו במשלח ידו".

את, מאחר ושעות העבודה של עצמאים אינן קבועות ואינן מעוגנות באלמנטים חיצוניים המסייעים להוכחתן (כחוזה עבודה או הדפסת כרטיס). בשל כך, קיימת חשיבות גבוהה ביותר להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה בטרם הגשת התביעה למוסד לביטוח לאומי.

לשם מה אתם זקוקים לעורך דין תאונות עבודה?

בין אם אתם שכירים או עצמאים, לכאורה, עומדת בפניכם הרשות לתבוע את זכויותיכם מכל אחד מהגופים שהוזכרו, אבל רק עורך דין תאונות עבודה מקצועי ובעל ניסיון יידע להנחות אתכם בדרך הארוכה והמפותלת של ועדות רפואיות, בנבכי הפיצויים המקוזזים וברזי המסמכים הספציפיים שתצטרכו להגיש לכל אחד מהגופים אותם תתבעו, על מנת שתביעותיכם לא תדחינה על הסף.

לפי החוק, רק עורך דין תאונות עבודה, אשר כפוף לכללי האתיקה של לשכת עורכי הדין (ולא חברות מימוש זכויות למיניהן) יכול לסייע לכם בדרישת זכויותיכם ולייצג אתכם כנדרש מול הגופים השונים.

מאמרים נוספים וטיפים חשובים
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני והגדלת סיכויי והצלחת תביעתך, צור עמנו קשר עוד היום
נגישות
גלילה למעלה
חייגו אלינו
separator
ליאת גורדון
ליאת גורדון
עמית ליסטונד
עמית ליסטונד
יצירת קשר
separator