תאונת דרכים מונית

תאונת דרכים מונית

הידעתם, כי אם נפגעתם בדרך כלשהי בעת שהוסעתם במונית, חל עליכם חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים במידה שנפגעתם במהלך הנסיעה? על פי חוק זה, תוכלו לזכות בפיצוי ההולם את נסיבות הפגיעה שלכם, אבל, בין החוק לבין קבלת הפיצוי בפועל, יעמדו בפניכם אתגרים לא מעטים!

כיצד מוחל החוק הישראלי על תאונת דרכים מונית?

על פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 נוסע אשר נפגע בתאונת דרכים כתוצאה מנסיעה במונית, לרבות בעליה למונית ובירידה ממנה, זכאי לפיצוי מחברת הביטוח אשר ביטחה את המונית בביטוח חובה בגין נזקיו הגופניים.

תחולות נוספות של החוק על הנוסעים במונית

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים איננו חל רק על תאונות דרכים המתרחשות בעת שאתם נוסעים במונית, אלא גם על כל פגיעה אחרת שהתרחשה בעת ששהיתם במונית, ונובעת ישירות מעצם שהייתכם ונסיעתכם בה. פסק דין של בית משפט השלום בנצרת, קבע פיצויים בגין נזקי גוף על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים לנוסעת, שבשל פניות חדות ומהירות שביצע נהג המונית בעת הנסיעה, נמחצה בין שני נוסעים כבדי משקל ובשל כך, סבלה מנזק בגבה.

חשוב להדגיש, שאם תאונת דרכים מונית מתרחשת בדרך לעבודה מביתכם, בחזרתכם מהעבודה הביתה או בזמן העבודה – מדובר בתאונה המהווה תאונת עבודה המקנה לכם זכאות לפיצויים מהמוסד לביטוח לאומי. על מקרים כאלה, תוכלו לקרוא בהרחבה ב-תאונת דרכים בדרך לעבודה.

כמובן, שכמו בכל מקרה של תאונת דרכים בגינה נדרשתם לקבלת טיפול רפואי, חשוב לפנות בהקדם למשטרה להוצאת אישור המשטרה על קיומה של התאונה, לצורך הגשת תביעה לחברת הביטוח.

מדוע תביעת פיצויים בגין תאונת דרכים מונית עלולה להסתבך?

מאחורי כל נהיגה במונית יכולים לעמוד בעצם שלושה גופים: חברת המוניות, בעל המונית והנהג בפועל, שבמרבית המקרים, אינם אותו אדם, ולכן, הם עלולים לנסות ולגלגל את האחריות לפיצוי הנפגע ביניהם ולמשוך את הזמן בתואנות שונות, על מנת לגרום לנפגע לוותר על התביעה, כאשר מי שאמור לשלם כאמור הוא בכלל חברת הביטוח המבטחת בביטוח חובה.

במקרים אחרים, למשל, במוניות שירות, הנפגעים אינם חשופים ישירות ובזמן אמת לשמו ולזהותו של הנהג שהסיע אותם, ועליהם לבקש את המידע מחברת המוניות המפעילה את הקווים. למותר לציין, שלחברה כזו אין אינטרס רב למסור מידע שעלול לפגוע בה, ולכן, בהחלט יתכן מצב בו הנפגעים יתקלו בקושי לקבל את המידע הקונקרטי לידיהם.

בעיה נוספת היא, שהנוסעים במונית אינם שואלים את נהג המונית שאלות כגון האם הוא בעל רישיון נהיגה מתאים לנהיגה במונית או ברכב ציבורי, אם האם דאג לעשות ביטוח חובה מתאים של הסעה בשכר. ככל שאחד מהללו לא מתקיים, תתנער חברת הביטוח מאחריותה לפצות את הנוסע במקרה של תאונת דרכים והנוסע יאלץ לגלגל את תביעתו מול "קרנית", שאחת ממטרותיה היא פיצוי "נפגעים מרכב שהיה נהוג ע"י נהג חסר רישיון נהיגה, מרכב גנוב, מרכב שנעשה בו שימוש בניגוד לתנאי הפוליסה (דוגמת עסק של הסעת נוסעים בשכר) ונפגעים ע"י רכב שלא בוטח כחוק (עקב אי תשלום הפרמיה)".

כל אלה יחדיו, מרכיבים את הסיבה לכך שמומלץ לא להתפתות ולנסות להיכנס לתביעת פיצוי כזו לבדכם, אלא להיעזר בשירותיו של עו"ד המתמחה בנזקי גוף שהם תוצאה של תאונות דרכים.

מאמרים נוספים וטיפים חשובים
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני והגדלת סיכויי והצלחת תביעתך, צור עמנו קשר עוד היום
נגישות
גלילה למעלה
חייגו אלינו
separator
ליאת גורדון
ליאת גורדון
עמית ליסטונד
עמית ליסטונד
יצירת קשר
separator