תאונת פגע וברח – תאונות דרכים

תאונת פגע וברח – תאונות דרכים

בסך הכל חצית את הכביש במעבר חציה, רמזור היה באור ירוק ופתאום – בום! הרגשת פגיעה חזקה, נפלת על הכביש והרכב שפגע בך נס מהמקום.
כלומר, מעכשיו נכנסת לסטטיסטיקה של תאונת פגע וברח. עכשיו צריך להוכיח שנפגעת כתוצאה מתאונת דרכים, אבל איך מקבלים פיצויים גם אם אין לך שום פרט מזהה אודות הנהג או הרכב הפוגע ולמה חשוב ליצור קשר עם עורך דין תאונות דרכים?
כל הפרטים במאמר הבא.

אין לך מושג איך קוראים לנהג שפגע בך, האם זה היה נהג או נהגת, ומרב תדהמה לא הספקת לשים לב אפילו מה היה צבע הרכב, שלא לדבר על מספר הרישוי. בקיצור, יש לך ערפל גדול מאוד מאותו רגע שבו הרגשת את הפגיעה והוטחת לקרקע.
עכשיו הבנת, שכמו יותר מ-1000 איש בשנה, שנפגעים מתאונת פגע וברח ולא מצליחים לאתר את מי שפגע בהם, כעת הנך חלק מהסטטיסטיקה הזו.

נראה שהכל אבוד? יש תקווה!

קודם כל, חשוב לפנות בהקדם האפשרי לקבלת טיפול רפואי ולדווח שנפגעת כתוצאה מתאונת דרכים. אחרי שטופלת כהלכה, ניסית לחפש את הפרטים שלו. פנית למשטרה, בדקת אם יש באזור מצלמות אבטחה שאולי קלטו את המתרחש, שאלת עוברי אורח, אפילו פרסמת סטטוס בפייסבוק שהפך להיות ויראלי בשניות ועכשיו כולם יודעים שעברת תאונה. למרות כל המאמצים, הפרטים של הרכב הפוגע עדיין לא אותרו.

ברור לכולם שעשית מאמץ סביר לאתר אותו ולא הצלחת. אחרי שאספת את כל המסמכים מהמיון, פינת למשטרה לצורך הוצאת אישור משטרה על התאונה ואספת כמה עדים אפשר להגיש תביעה, בעזרת עורך דין תאונות דרכים, כי בכל זאת מגיעים לך פיצויים ואין סיבה שלא לקבל אותם, גם אם כרגע נראה לך שאין ממי לקבל.

איך עו"ד תאונות דרכים יכול לעזור גם במקרה שאין לך את פרטי הרכב הפוגע?  

במקרה רגיל, התביעה היתה מול חברת הביטוח שביטחה בביטוח חובה את הרכב הפוגע. במקרה שלך, התביעה לא יכולה להתנהל מול חברת ביטוח כלשהי, כי אין למי להפנות את התביעה. בשביל זה קיימת חברת "קרנית", שחובותיה לפיצוי מוסדרות בחוק הפיצויים לנפגעי תאונת דרכים.

כך, גם אם עברת תאונת פגע וברח, עו"ד תאונות דרכים יכול לתבוע את חברת קרנית – קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, והתביעה תתנהל מולה כמו כל תביעת תאונת דרכים אחרת, אחרי שהוכחת שניסית לאתר את הנהג הפוגע ולא הצלחת. כמובן, שחשוב להוכיח, שנפגעת כתוצאה מתאונת דרכים ולא משום תאונה אחרת.

אז אם אין לך מושג מי פגע בך, עדיין אפשר לתבוע פיצויים. אני מזמינה אותך ליצור קשר איתי כדי להתחיל את התהליך לקבלת פיצויים בהקדם האפשרי, כדי שחברת קרנית תוכל לנסות לאתר את הנהג הפוגע ולתבוע את חברת הביטוח שלו, גם אם לא הצלחת לעשות זאת בעצמך, אחרת – קרנית בעצמה תשלם לך את הפיצויים. אם היית מתחת לגיל 18 בזמן התאונה, כדאי לזכור שיש לך רק עד גיל 25 להגיש את התביעה.[

מאמרים נוספים וטיפים חשובים
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני והגדלת סיכויי והצלחת תביעתך, צור עמנו קשר עוד היום
נגישות
גלילה למעלה
חייגו אלינו
separator
ליאת גורדון
ליאת גורדון
עמית ליסטונד
עמית ליסטונד
יצירת קשר
separator