רשלנות רפואית איחור באבחון סרטן ערמונית

רשלנות רפואית איחור באבחון סרטן ערמונית

סרטן הערמונית – חשוב לדעת

סרטן הערמונית (פרוסטטה) נפוץ בעיקר אצל גברים בני 50 ומעלה, אך הסימפטומטים של המחלה (כגון תכיפות או קושי במתן שתן) מופיעים רק כאשר הגידול בשלבים מתקדמים. לכן, על מנת לאבחן את המחלה בשלב מתקדם ובכך למנוע את התפשטות המחלה ולשפר סיכויי החלמה, נוהגים רופאי משפחה להפנות גברים לביצוע בדיקת דם ל-PSA וכן לביצוע בדיקה רקטלית.
ה-PSA – Prostatic Specific Antigen, הינו חלבון המופרש באופן ייחודי על-ידי תאי הערמונית ורמה גבוהה שלו יכולה להעיד על חשד לבעיה בבלוטת הערמונית (רמות PSA של 2.6-4 נחשבות כחשודות). בנוסף, הבדיקה הרקטלית נועדה לשמש כבדיקת עזר לבחינת מוצקות וגודל בלוטת הערמונית.

רשלנות רפואית סרטן הערמונית – מתי לפנות לעורך דין רשלנות רפואית? 

רשלנות רפואית שהובילה לאיחור באבחון סרטן הערמונית יכולה להיות כאשר הרופא לא שלח את המטופל לביצוע הבדיקות המפורטות בהתאם לנוהל, כאשר תוצאות הבדיקות פוענחו באופן שגוי או שכלל לא ניתנה להן התייחסות במועד המתאים.
ככל שסרטן הערמונית מתגלה בשלב מאוחר יותר, כך הטיפול הרפואי הנדרש אגרסיבי וקשה יותר (לרבות צורך בניתוחים ו/או הקרנות) ואף עלול לפגוע בסיכויי ההחלמה של המטופל ולקצר את תוחלת חייו עקב סיכון לשליחת גרורות.

תביעת רשלנות רפואית – מה נדרש? 

לצורך תביעה ברשלנות רפואית בגין איחור באבחון סרטן הערמונית, יש להצטייד בחוות דעת של מומחים רפואיים אשר קובעים כי הרופאים המטפלים התרשלו באופן הטיפול בחולה. כך למשל, במקרה בו האיחור באבחון נגרם עקב פענוח שגוי של בדיקות הדם על-ידי רופא המשפחה, יש להיעזר בחוות דעת של מומחה באורולוגיה ו/או מומחה ברפואת משפחה אשר יקבע, כי הרופא המטפל התרשל. בנוסף, רצוי להיעזר בחוות דעת של מומחה בתחום האונקולוגיה, אשר יקבע עד כמה האיחור באבחון היה מהותי וכיצד הינו משפיע על סיכויי ההחלמה של החולה.
מומלץ במקרה של חשד לרשלנות באבחון סרטן הערמונית או בטיפול במחלה, להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית או עו"ד נזיקין, לצורך בירור הזכויות וההליכים הנדרשים על מנת לקבל את הפיצוי המירבי בעקבות הרשלנות.

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני והגדלת סיכויי והצלחת תביעתך, צור עמנו קשר עוד היום
נגישות
גלילה למעלה
חייגו אלינו
separator
ליאת גורדון
ליאת גורדון
עמית ליסטונד
עמית ליסטונד
יצירת קשר
separator