תסמונת אשרמן: רשלנות רפואית בלידה

תסמונת אשרמן: רשלנות רפואית בלידה

מהי השליה?

במהלך ההריון, קיימת שליה אשר צמודה לדופן הרחם. תפקידה של השליה  העברת החמצן והמזון לעובר ולסנן את חומרי הפסולת בין הדם שבחבל הטבור לדם האם הוא השליה. בסיום ההריון וזמן קצר לאחר תום הלידה, השליה אמורה לצאת בשלמותה מהרחם. לא תמיד השליה יוצאת בשלמותה ולעיתים עלולה להישאר שארית שליה ברחם. במצבים מסוימים, ייתכן שתתפתח בהמשך תסמונת אשרמן ושיהיה מדובר במצב של רשלנות רפואית בלידה.

מתי עלולה להישאר שארית שליה ואיך אפשר למנוע זאת?

שארית השליה עשויה להישאר לאחר לידה טבעית אך גם לאחר לידה בניתוח קיסרי, הפלה או הפסקת הריון. בהפלות מלאכותיות, קיים סיכוי גבוה יותר לשארית שליה ברחם. בכל מקרה, חשוב כי הצוות הרפואי יקפיד בסוף תהליך הלידה או ההפלה לבצע בקרה שהרחם מרוקן ושארית השליה הוצאה בשלמותה, גם באמצעות בדיקה ידנית וגם באמצעות אולטרא סאונד. במקרה שיש חשד לשארית שליה, ניתן לבצע היסטרוקסקופיה אבחנתית שתאפשר לשלול או לשארית שארית שליה.

שארית שליה – רשלנות רפואית בלידה

מאחר ובמהלך הלידה הרחם מתרחב, לאחר הלידה, הרחם עובר תהליך של התכווצות בחזרה לסגירת החלל שבו, אך שאריות שליה עשויות להפריע לתהליך הכיווץ ולהביא ליצירת דימומים, הידבקויות ואף דלקות ברירית הרחם. מכאן, שבמידה ונותרת שארית שליה ברחם, קיים סיכון להמשך יכולת הפריון של האישה וככל שעובר זמן רב יותר עד להוצאתה, כך גדל הסיכון לאישה.

במקרים קשים, הרחם עשוי להיות מצולק לאחר הוצאת שארית השליה, דבר העשוי לגרום בהמשך לגרום לשיבושים בווסת, לפגיעה קשה ביכולת להרות ובמקרים מסוימים אף לעקרות.

מה היא תסמונת אשרמן

שאריות השליה עשויות לגרום לזיהום ברחם שיוביל בסופו של דבר לתסמונת אשרמן. משמעות הדבר היא הידבקויות ברחם הגורמות לחסימתו, בין אם חלקית ובין אם מלאה ולכך שגם אם האישה תצליח להרות, הרחם לא יצליח להחזיק את ההריון ותהיינה הפלות חוזרות. ניתן לאבחן תסמונת אשרמן באמצעות היסטרוסקופיה אבחנתית.

אבחון שגוי, מאוחר או אי אבחון של תסמונת אשרמן מהווה רשלנות רפואית!

על מנת לנסות ולטפל בתסמונת אשרמן ולהפריד את ההדבקויות שנוצרו, יש לבצע היסטרוסקופיה ניתוחית. היסטרוסקופיות הנן פעולות כירורגיות מורכבות המצריכות ידיים מיומנות וניסיון, אחרת, עשויה להיגרם החמרה נוספת במצב הרחם וביכולת הפריון של האישה.

תסמונת אשרמן – פניה אל עורך דין רשלנות רפואית

במידה ואובחנת כסובלת מתסמונת אשרמן, יש לפנות לעורך דין רשלנות רפואית לצורך בחינה, האם מדובר ברשלנות רפואית בלידה (ואם עברת ניתוח קיסרי האם מדובר במצב של רשלנות רפואית בניתוח קיסרי). חשוב לפנות לעורך דין הבקיא ברזי עולם הרשלנות הרפואית בכלל ורשלנות רפואית בלידה בפרט, על מנת שילווה אותך לכל אורך ההליך לקבלת פיצוי מקסימלי בגין נזקיך.

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני והגדלת סיכויי והצלחת תביעתך, צור עמנו קשר עוד היום
נגישות
גלילה למעלה
חייגו אלינו
separator
ליאת גורדון
ליאת גורדון
עמית ליסטונד
עמית ליסטונד
יצירת קשר
separator