רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי היא לא משהו שנשים רבות חושבות עליו לפני שהן נכנסות לחדר הניתוח. לא רבות הן הנשים אשר מגיעות לחדר הלידה, כאשר הן יודעות מראש, כי לא תלדנה בלידה וגינאלית שגרתית, אלא בלידה שתתבצע בניתוח קיסרי, מסיבות שונות.

ברוב המקרים, הנשים הולכות לקורס הכנה ללידה, מתרגלות נשימות, לומדות להכיר את תהליכי הלידה ה"רגילה" ואפילו לא מעלות בדעתן שמשהו עלול להשתבש בתוכנית המאוד-מסודרת של לידה שיש להן בראש.

אבל כן, דברים עלולים להשתבש, ואחד מהדברים שעלול להשתבש במהלך הלידה הוא הצורך בניתוח, ניתוח קיסרי. כך גם, בהלך הניתוח עצמו עלולים להיות שיבושים העולים בגדר רשלנות רפואית בניתוח קיסרי.

זה, בנוסף לסיכונים הקבועים, אשר נלווים לכל ניתוח שאנחנו עוברים, טומן בחובו סיכונים נוספים, חלקם קשורים ישירות לשלומם ולמצבם של האם ו/או התינוק.

מהו ניתוח קיסרי?

ניתוח קיסרי הוא פרוצדורה כירורגית בה מחולץ העובר מגופה של היולדת על-ידי חיתוך דופן הרחם. קיימות שתי אופציות ניתוח עיקריות כיום:

הגישה המסורתית שבמהלכה מבוצע החתך במרכז הבטן מכיוון הטבור לכיוון המפשעה בקו ישר.

הגישה המתקדמת יותר, בה מבוצע חתך רוחבי בחלק התחתון של הבטן (שיטה זו נפוצה יותר בניתוחים הקיסריים המתוכננים והידועים מראש).

לכל אחת מהשיטות יתרונות וחסרונות ברבדים השונים והשלכות שונות על העובר והאם.

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי – היכן דברים עלולים להשתבש?

הניתוחים הקיסריים (אלה שמבחירה וגם אלה המבוצעים ככורח בעת חירום) מעמידים בפני הצוות הרפואי והרופאים אתגרים רבים, אשר לעיתים, הם אינם עומדים בהם בהצלחה.

למשל, הצורך בהחלטה על ביצוע ניתוח קיסרי בעת מצוקה של העובר או האם והכישלון לבצע את הניתוח בדיוק בעת בה הוא נדרש, מבלי לגרום לפגיעה באחד מהם, מהווה בסיס לרבות מתביעות רשלנות רפואית בניתוח קיסרי ובתביעות רשלנות רפואית בלידה.

ההחלטה לבצע ניתוח קיסרי מבוססת על סימני אזהרה שקל מאד לפספס אותם כאשר לא קשובים אליהם כנדרש, כמו תוצאות בדיקות מקדימות ופרמטרים, שכל אחד מהם עלול להוות נקודת כשל לכשעצמו.

בניגוד לניתוח קיסרי מתוכנן (אשר יכול להתבצע במצב בו האם ערה ושותפה לחוויה), ניתוח חירום, לרוב, יכלול הרדמה מלאה, וגם כאן, הסיכונים מרובים: ביצוע ההרדמה על ידי מרדים שאיננו בעל תואר מומחה כנדרש, אלרגיה לחומרי ההרדמה ועד לחוסר ניטור נשימה וקצב לב, שהשתנותם מצביעה על מצבי מצוקה אצל האם והעובר.

חשוב לדעת: היעדר הסכמה מדעת ופגיעה באוטונומיה (הנגרמים כשהאם איננה מקבלת את כל המידע הרלוונטי לגבי הניתוח, מהלכו, השלכותיו וסיכוניו) מהווים בסיס לתביעת רשלנות רפואית, אף במקרים של ניתוח קיסרי.

עברת את הניתוח בהצלחה ויצאת מחדר הניתוח, האם תמו הסיכונים?

לניתוח קיסרי ישנם שלבים בתר-ניתוחיים, אשר מחקרים הוכיחו כי אי ביצוע מעקב הולם אחר התנהגות העובר והאם, עלול לגרום לכך כי סיבוכים וזיהומים שונים לא יטופלו בכובד הראש הנדרש ויגרמו לנזקים.

בין אלה, ניתן למנות אצל האם השלכות לטווח הקצר כגון חוסר תחושה בפלג הגוף התחתון ורעד בגפיים התחתונות, והשלכות לטווח הרחוק כגון חיתוך רשלני של שרירי הבטן המעלה את הסיכון להיווצרות בקע בבטן, צילוק של הרחם שעלול לגרום לקשיים להרות בעתיד ועוד.

אצל התינוק תופעות העתידות להתגלות בהמשך, כנזק מוחי, הפרעות נוירולוגיות, שיתוק מוחין, פיגור פסיכו-מוטורי, בשל ניהול ותזמון שגוי של מהלך הלידה.

מה יכול לעשות עבורך עורך דין רשלנות רפואית?

לעיתים, לצערנו, התוצאות לרשלנות הרפואית ברורות וגלויות לעין. במקרים אחרים, עשויה להיות לך התחושה ש"משהו" לא הלך כפי שצריך היה בניתוח הקיסרי שלך, אבל חוץ מתחושה עמומה, אין לך עובדות מוצקות להתייחס אליהן מלבד הנזק שנגרם לך או לילדך.

עורך דין רשלנות רפואית העוסק בתחום הלידה יוכל לסייע לך לבחון את התיעוד הרפואי לעומקו, ולזהות האם מדובר במקרה של רשלנות רפואית. במקרה כזה, הוא גם יהיה זה שילווה אותך במאבקך לעמידה על זכויותיך ועל זכויות ילדך, במידה והוא היה זה שסובל מתוצאות הרשלנות הרפואית בניתוח.

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני והגדלת סיכויי והצלחת תביעתך, צור עמנו קשר עוד היום
נגישות
גלילה למעלה
חייגו אלינו
separator
ליאת גורדון
ליאת גורדון
עמית ליסטונד
עמית ליסטונד
יצירת קשר
separator