תאונת דרכים – תאונת טרקטורון

תאונת דרכים – תאונת טרקטורון

האם גם תאונת טרקטורון היא תאונת דרכים לכל דבר? הסיבה לכך ששאלה זו מתעוררת, היא, בעיקר מכיוון שתאונות טרקטורון מתרחשות, לרוב, בשדות או בשטחים פתוחים (שאינם כבישים) והן כוללות בני נוער שנוהגים עליהם לצורך בילוי, מה שהופך את נתוניהן, לכאורה, ליוצאי דופן בנוף תאונות הדרכים ה"רגילות".

מה אומר החוק בנוגע לנהיגה / נסיעה בטרקטורון?

בחקיקה ישנה התייחסות למספר רבדים שונים של הנהיגה והנסיעה בטרקטורון:

גיל הנוהג ורישיון הנהיגה הנדרש – נהיגה בטרקטורון מותרת מגיל 16 ומעלה בהתאם לרישיון מדרגה 1 (רישיון הניתן עבור רכבי שטח, מלגזות, טרקטורים וכדומה) ולבעלי רישיון מדרגה B (רכב פרטי ומסחרי עד 3.5 טון ועד 8 נוסעים בנוסף לנהג).

האזורים בה מותרת הנהיגה – נהיגה בטרקטורון מותרת רק בשטחים אשר אינם מוגדרים בפקודת התעבורה כ"דרך" (כלומר, אינם כבישים!).

מהירות הנסיעה המקסימלית – המהירות המקסימלית המותרת בטרקטורון הינה 40 קמ"ש.

חבישת קסדה – נהיגה בטרקטורון, בדומה לרכיבה על אופנוע, מחייבת חבישת קסדה.

אישורים נדרשים – רישיון רכב, ביטוח וטסט. כמו כן, אין לעשות שימוש בטרקטורון שלא לפי תנאי הרישיון (לדוגמא, טרקטורון בו הנסיעה מותרת לנוסע אחד בלבד).

פוליסת הביטוח – פוליסות ביטוח חובה של טרקטורון, לרוב, מבטחות רק נהג אחד, זאת מאחר ופרמיית ביטוח של פוליסת ביטוח חובה המאפשרת להרכיב על הטרקטורון נוסע נוסף נחשבת ליקרה יחסית. אולם, קיימים מקרים, בהם מתפתים בני הנוער להרכיב נוסע נוסף על הטרקטורון, שכאמור, איננו מכוסה על ידי הפוליסה.

תאונת טרקטורון – תאונת דרכים?

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 נוגע לזכויות הנפגעים לקבל פיצוי במקרים שבהם הפגיעה נגרמה בעקבות תאונת דרכים, כאשר ההגדרה ל"תאונת דרכים" היא מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה.

מהו "רכב מנועי" או "רכב"? רכב הנע בכוח מיכני על פני הקרקע ועיקר יעודו לשמש לתחבורה יבשתית, לרבות רכבת, טרקטור, מכונה ניידת הכשירה לנוע בכוח מיכני בכביש ורכב נגרר או נתמך על ידי רכב מנועי, ולמעט כסא גלגלים, עגלת נכים ומדרגות נעות".

כתוצאה מכך, תאונת טרקטורון היא תאונת דרכים לכל דבר.

תאונת דרכים טרקטורון – מיהו הגורם המפצה?

אם תאונת טרקטורון הינה תאונת דרכים לכל דבר, כל תאונת דרכים בטרקטורון בין אם נגרמה תוך כדי הנסיעה, לרבות פיצוץ מיכל הדלק או התלקחויות, התהפכות, התנגשות בין שני טרקטורונים, תאונה עצמית או תאונה בזמן העלייה לטרקטורון או הירידה ממנו, נחשבת לתאונת דרכים וניתן לתבוע פיצויים בגינה. מאחר ובמרבית המקרים, הנוהגים (ואף הנוסעים) בטרקטורונים הם בני נוער (או צעירים) שאינם מנוסים, הטרקטורונים עצמם חשופים למדי, והתאונות מתרחשות בשטח ורחוק מדרכים המאפשרות קבלת עזרה מיידית, תאונות בין טרקטורונים בד"כ מסתיימות בפצועים באורח קשה ואף בהרוגים.

הזכרנו קודם את פוליסת הביטוח ואת תנאיה – חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מאפשר לנפגעים בתאונת טרקטורון לתבוע את הפיצוי ממי שהשתמש בטרקטורון וגרם לפגיעה או היה אחראי לפגיעה. במקרה כזה, חברת הביטוח שנתנה את הכיסוי הביטוחי לטרקטורון, היא האחראית לתשלום הפיצויים.

כיצד נקבע גובה הפיצוי לנפגע בתאונת טרקטורון?

בדומה לתאונות הדרכים האחרות, סכום הפיצוי נקבע על ידי הנזק שנגרם ומידת חומרתו. תביעות פיצויים לתאונת דרכים טרקטורון יכולות לכלול פיצוי על אובדן יכולת ההשתכרות, הוצאות המשפט, ההוצאות הרפואיות שנגרמו לנפגע, צורך בעזרת צד שלישי וכד'.

פניה לעורך דין תאונת דרכים בשל תאונת טרקטורון

כדי לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לכם בשל פגיעה בתאונת טרקטורון, לא יספיק כל עורך דין מתחום הנזיקין, אלא תזדקקו לעו"ד מתחום נזקי הגוף המתמחה בתאונות דרכים (כולל תאונת דרכים טרקטורון). רצוי, שהפניה לעורך הדין תעשה קרוב לעת התרחשות התאונה ומוקדם ככל האפשר. עו"ד זה ילווה אתכם לכל אורך התהליך, ויפעל להשגת הפיצוי המרבי עבורכם.

מאמרים נוספים וטיפים חשובים
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני והגדלת סיכויי והצלחת תביעתך, צור עמנו קשר עוד היום
נגישות
גלילה למעלה
חייגו אלינו
separator
ליאת גורדון
ליאת גורדון
עמית ליסטונד
עמית ליסטונד
יצירת קשר
separator