תאונת עבודה בזמן נופש חברה

תאונת עבודה בזמן נופש חברה

תוכן עניינים

בעבודה הודיעו לך שמוציאים את כולכם ליום גיבוש עם ארוחה במלון על חשבון החברה. הדבר האחרון שחשבת לעצמך הוא, שהיום הזה יסתיים במיון עם רגל שבורה, אחרי שהחלקת בחדר האוכל של המלון. כתוצאה מכך, אין לך אפשרות לעבוד והמשכורת נפגעת בהתאם. אז למה לא לקבל פיצויים בעקבות תאונה ביום כיף בעבודה? עורך דין תאונות עבודה יכול להסביר לך איך.

עד לאותו רגע עוד איכשהו נהנית. צחוקים, דיבורים, הכרת אפילו כמה אנשים חדשים שלא ידעת שקיימים בעבודה שלך. טוב, זאת המטרה של יום כיף, בדרך כלל. אבל אז, בחדר האוכל, החלקת ושברת את הרגל. אפשר לקבל פיצויים גם בעקבות יום כיף בעבודה.

תאונת עבודה בזמן נופש חברה

אל המלון, הגיע אמבולנס כדי לפנות אותך למיון בבית החולים הקרוב. עשו לך צילומים, גיבסו את הרגל ושוחררת לביתך עם המלצות למנוחה, לנטילת משככי כאבים ולחזור לביקורת. במיון, חשוב לשים לב שיתועד, כי נפלת במהלך פעילות מטעם העבודה.

מה עושים עכשיו? דבר ראשון, שומרים את כל הניירות ואת כל החומר הרפואי שברשותך, אולי אפילו הודעת דואר אלקטרוני שהודיעו לעובדים על יום הכיף, בודקים אם במקום יש במקרה מצלמת אבטחה שתיעדה את האירוע, אוספים עדי ראייה שראו את הנפילה. בנוסף, יש לפנות למעסיק ולבקש טופס בל/250, אותו יש להגיש לקופת החולים על מנת שבהמשך, יטפלו בך כנפגע עבודה.

מתי תאונה בזמן נופש חברה תוכר כתאונת עבודה? הסבר של עורך דין תאונות עבודה 

חשוב לדעת, שעל מנת שהמוסד לביטוח לאומי יכיר בתאונה כתאונת עבודה, יש לעמוד בקריטריונים של מבחן דו שלבי, אשר קבע בג"ץ:

  1. יש לבחון קיומו של קשר בין הפעילות שנערכה ובמהלכה נפגע העובד לבין העבודה, כלומר, האם מדובר בפעילות שנלווית לעבודה, לפי זיקת העובד אליה. כך, יש לבחון, האם למעביד יש עניין בקיום האירוע במהלכו נפגע העובד, והאם אותו אירוע מספק תרומה למקום העבודה.
  2. יש לבחון, האם אותה פעילות, במהלכה נפגע העובד, הייתה חלק אינטגרלי מהנופש מטעם מקום העבודה.

מקרה לדוגמא: חברה שלחה את עובדיה לנופש בטורקיה. אחת העובדות החליטה, שתוך כדי הנופש, היא מעוניינת לבצע טיול טרקטורונים שלא היה חלק מתוכנית הנופש, ובמימונה האישי. אותה עובדת נפגעה במהלך טיול הטרקטורונים. מאחר והטיול לא היה חלק מהפעילות שיועדה לגיבוש העובדים והיה במימונה הפרטי, נקבע, שאין מדובר בפעילות נלווית לעבודה. לפיכך, נדחתה תביעתה של העובדת להכרה בה כנפגעת עבודה.

אציין, שכמעט כמו כל תביעה, גם את התביעה הזאת אפשר להגיש לבד, במידה ויש לך את האנרגיות להתעמק במונחים רפואיים ומשפטיים. אם אין לך, עורך דין תאונות עבודה יכול לחסוך לך את הזמן, המרץ והאנרגיה וגם להשיג פיצויים יותר גבוהים ממה שהיית משיג לבד, לייצג אותך מול המוסד לביטוח הלאומי, וכן לבחון אפשרות של תביעה נזיקית ברשלנות כנגד המעביד או מספק השירות במהלכו נפגעת.

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני והגדלת סיכויי והצלחת תביעתך, צור עמנו קשר עוד היום
נגישות
גלילה למעלה
חייגו אלינו
separator
ליאת גורדון
ליאת גורדון
עמית ליסטונד
עמית ליסטונד
יצירת קשר
separator