החמרת מצב נכות מעבודה – תקנה 36 ביטוח לאומי

החמרת מצב נכות מעבודה – תקנה 36 ביטוח לאומי

תוכן עניינים

החמרת מצב נכות מעבודה, היא תביעה המוגשת בעקבות החמרה משמעותית במצב הרפואי שנגרם בעקבות תאונת עבודה, ולאחר שהסתיימו כל ההליכים מול המוסד לביטוח לאומי. 

ישנם נפגעים רבים שחושבים, כי לאחר סיום ההליכים מול הביטוח הלאומי וקביעת אחוזי הנכות לצמיתות, הם לא יכולים לפנות שוב לביטוח הלאומי גם לאחר החמרת המצב – אך מדובר בטעות!

למעשה, במקרה של החמרת מצב נכות מעבודה ניתן לתבוע את המוסד לביטוח לאומי שוב. במאמר הזה נסביר בדיוק את אופן ביצוע התהליך הזה. 

תקנה 36 – החמרה במצב

תקנה 36 לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956 קובעת, כי נפגע עבודה יכול לבקש לדון מחדש בדרגת הנכות שנקבעה לו, אם חלה החמרה בנכותו או שהתגלו פגיעות חדשות. 

על פי התקנה הזאת, ניתן לבקש דיון מחודש בעקבות החמרת מצב נכות מעבודה במידה ועברה לפחות חצי שנה מאז קביעת דרגת הנכות של הנפגע. 

תהליך הגשת תביעה להחמרת מצב לפי תקנה 36

כדי להגיש תביעה להחמרת מצב נכות מעבודה על פי תקנה 36 של הביטוח הלאומי, יש להגיש טופס החמרת מצב ביטוח לאומי

לטופס הזה יש לצרף אישור מתאים מרופא שהוסמך לכך מטעם המוסד לביטוח לאומי. בדרך כלל, מדובר ברופאים תעסוקתיים. 

ללא האישור הנ"ל, שקובע כי אכן חלה החמרת מצב, לא ניתן יהיה להגיש את התביעה ולפתוח בהליך. 

ישנם מקרים שבהם קיים ספק אצל הרופא המוסמך בנוגע להחמרה במצב. במקרה כזה, על הרופא לתת אישור להחמרת מצב לצורך הגשת התביעה למוסד לביטוח הלאומי, זאת במטרה שהוועדה הרפואית תדון בקשר שבין הפגיעה בעבודה לבין ההחמרה במצב. 

חשוב לדעת, שגם למוסד לביטוח לאומי יש זכות לדיון מחודש בדרגת הנכות של נפגע העבודה, ולא רק במקרה של החמרת מצב נכות מעבודה. 

הזכות הזאת שמורה לביטוח הלאומי מתוקף תקנה 37 לתקנות הביטוח הלאומי  (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956.

החלה רטרואקטיבית של החמרת מצב נכות מעבודה

כדאי לדעת כי אין לקבוע דרגת נכות חדשה בהתאם לתקנות 36 או 37 בעבור התקופה שלפני הגשת הבקשה. זאת, אלא אם כן קבעה ועדה רפואית שהנפגע היה מאושפז בבית חולים כתוצאה מההחמרה במצב או מהפגימה החדשה שנתגלתה.

במצב שכזה, תקבע דרגת הנכות מחדש בעד התקופה שלפני מועד הגשת הבקשה החל ביום שאושפז בבית חולים, ובלבד שהבקשה הוגשה תוך 90 ימים מיום ששוחרר מבית החולים (תקנה 37א לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956.

מומלץ להיעזר בעורך דין תאונות עבודה

במקרה של החמרת מצב נכות מעבודה, מומלץ לפנות לעורך דין תאונות עבודה כדי שייצג אותך מול הביטוח הלאומי. 

במסגרת הדיונים בבקשה, יש לעמוד לבדיקה מחדש בפני ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי שתקבע אם אכן יש החמרה במצב הרפואי ותקבע את אחוזי הנכות החדשים. 

ייצוג על ידי עורך דין תאונות עבודה ישפר את הסיכויים שלך לקבל את מבוקשך ויוכל למקסם את הסיכויים שהתביעה שלך תתקבל. 

גורדון – ליסטונד, משרד עורכי דין, מייצג נפגעי תאונות עבודה במסגרת דיונים להחמרת מצב נכות מעבודה. אנו מסייעים ללקוחותינו בכל שלבי הדיונים והתביעה ומלווים אותם עד קבלת מלוא הזכויות שלהם. לפרטים נוספים, צרו קשר. 

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני והגדלת סיכויי והצלחת תביעתך, צור עמנו קשר עוד היום
נגישות
גלילה למעלה
חייגו אלינו
separator
ליאת גורדון
ליאת גורדון
עמית ליסטונד
עמית ליסטונד
יצירת קשר
separator