תאונת רכבת – תאונת דרכים

תאונת רכבת – תאונת דרכים

אם אין ברשותכם רכב פרטי (וגם במידה וכן, ואתם מנסים לקצץ בעלויות הדלק, להילחם בזיהום האוויר או להימנע מזמני העמידה והזחילה בפקקים), סביר להניח כי אתם עושים שימוש באמצעי התחבורה הציבורית השונים: אוטובוסים, רכבות קלות (בערים בהן פרושה רשת כזו) וגם רכבות. מעצם היותם בתנועה, כל אחד מאמצעי תחבורה אלה חושף אתכם למבחר רחב של פציעות ופגיעות אפשריות, שעלולות להסתיים בנזקים פיזיים חמורים או בפגיעה נפשית, למשל, פוסט טראומה, ממנה עלולים לסבול נוסעים וגם עדי ראיה לאחר היותם נוכחים בעת תאונה קשה או קטלנית.

תאונת רכבת – תאונת דרכים?

באופן אינטואיטיבי, כאשר אנחנו חושבים על "תאונת דרכים", אנחנו חושבים על תאונה אשר בה מעורבים כלי רכב גלגליים (מכוניות, משאיות, אופנועים). אולם, תיקון מס' 4 – תשמ"ג-1983 לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975, מרחיב את הגדרתם של "רכב מנועי" או "רכב" וכורך תחת הגדרה זו גם את הרכבת. לכן, גם כאן, כבמקרים של פגיעה בתאונת דרכים, אין חשיבות לחלקו של הנפגע באשמה, ונוסע שנפצע בעת נסיעה ברכבת, בעליה או בירידה ממנה, רשאי לתבוע פיצויים מחברת הביטוח אשר מבטחת את הרכבת.

כיצד אתם עלולים להיפגע בעת נסיעה ברכבת?

בלימה פתאומית של הרכבת – בלימה מסוג כזה עלולה לחשוף את הנוסעים היושבים או העומדים ברכבת לסוגים רבים של פגיעות, תלוי בעוצמת הבלימה ובהאם נחבלו חבלה נוספת (למשל, ממשענת הכיסא שלפניהם, מהשולחן הקטן וכד'). כאבי צוואר כתוצאה מצליפת שוט, אותם אנחנו מכירים מתאונות דרכים בין כלי רכב, נפוצה גם כאן.

מעידה בתוך הרכבת – אין צורך בבלימה פתאומית של רכבת כדי לגרום למעידה או פציעה, שכן תנועת הרכבת עצמה עלולה לגרום לאובדן שיווי המשקל, נפילה ופגיעה.

מעידה במדרגות בעת הירידה מהרכבת או העלייה אליה – בין אם התרחשה המעידה בעת עצירה מוחלטת של הרכבת ובין אם לאו, זכאי הנפגע במעידה כזו לפיצוי (שכן, כזכור, אין חשיבות לחלקו של הנפגע באשמה).

סגירת דלת הקרון על איבר של נוסע – למרות שדלתות הקרונות מכילים פסי גומי, אשר, לכאורה, עשויים לרכך את הפגיעה, ידיים רגליים ואף צוואר עלולים להיפגע באופן קשה, מאחר ומדובר בדלתות כבדות הנסגרות בכוח רב.

תאונה בין רכבת לרכב – כאן, רוב הפציעות והפגיעות עלולות להיגרם בשל בלימת הפתע והפגיעות תהיינה דומות בעוצמתן ובסוגן למקרים של בלימה פתאומית של הרכבת.

תאונת דרכים בין שתי רכבות – תאונות כאלה בד"כ כוללות פגיעות חמורות וקטלניות, מוות וגוררות איתן אף פגיעות נפשיות (PTSD – פוסט טראומה).

חשוב לדעת:

מכיוון שהמונח "תאונת דרכים" מתייחס לתאונות ופגיעות שונות הנגרמות בקרונות הרכבת עצמה, מעידה במתחם הרכבת (למשל, בשל מפגע ברציף) איננה מוגדרת ככזו. במקרה של פגיעה מסוג זה, ניתן לתבוע את רשות הרכבת בתביעת נזיקין.

תאונת רכבת – תאונת עבודה?

במקרים מסוימים, תאונות רכבת עשויות להיחשב כתאונות עבודה: עובדי הרכבת (נהגים, כרטיסנים, עובדי המזנון וכן הלאה), נוסעים בדרכם אל וממקום עבודתם ואנשים שעשו שימוש ברכבת כחלק מעבודתם (למשל, בדרך לפגישה עם לקוח). בפני נוסעים הנפגעים בנסיבות כאלה, עומדת האפשרות לתבוע פיצויים על הנזק מהחברה המבטח את הרכבת או מהמוסד לביטוח לאומי.

חשוב מאד לציין, כי מאחר ואין כפל פיצוי, במקרה של תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, קיימת חשיבות רבה לאופן וסדר התביעות המוגשת באשר לגובה הפיצויים אותם תוכלו לקבל. עורך דין תאונות דרכים יוכל לכוון אתכם לגוף המתאים, בהתאם לתאונה הספציפית שלכם.

לשם מה אתם זקוקים לעורך דין תאונות דרכים?

תביעה המוגשת נגד החברה המבטחת את הרכבת, המיוצגת על ידי עורכי דין מנוסים ומקצועיים (במקרה של תאונת רכבת – תאונת דרכים) או תביעה המוגשת למוסד לביטוח הלאומי (במקרה של תאונת רכבת – תאונת עבודה) אינן עניין של מה בכך. מדובר בגופים מנוסים וגדולים, אשר, מן הסתם, ינסו לעשות כל שביכולתם כדי לצמצם את היקף הפיצויים שישולמו לכם. ניסיון לייצוג עצמי או פניה לחברות מימוש זכויות למיניהן, עלולים לגרום לכך, כי לא תזכו לקבל את הפיצויים המגיעים לכם.

מאמרים נוספים וטיפים חשובים
לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני והגדלת סיכויי והצלחת תביעתך, צור עמנו קשר עוד היום
נגישות
גלילה למעלה
חייגו אלינו
separator
ליאת גורדון
ליאת גורדון
עמית ליסטונד
עמית ליסטונד
יצירת קשר
separator